sobota, 9 lipca 2016

Ciasto na diecie - sernik w wersji fit.

dietetyczny sernik

Sernik na diecie? Nie, nie oszalałam – mam dla was przepis na sernik, który możecie bez obaw jeść nawet podczas odchudzania. W moim przypadku jest to ciasto, które jem na... śniadanie.

Wiem, wiem, kolejne ciasto, obok fasolowego brownie, które maltretuję na śniadania. Nic nie poradzę, takie ciasto w moim przypadku to zapas śniadań na cały tydzień i w dodatku grzecznie czeka w lodówce – wystarczy je wyciągnąć i zjeść. Od zawsze mam problem ze śniadaniami i takie rozwiązanie jest dla mnie najlepsze.

Ciasto jest banalnie proste, ale nie będę oszukiwać, sernik tradycyjny czy też dietetyczny zazwyczaj mi opada. No cóż liczy się wnętrze – grunt, że sernik jest niskotłuszczowy, bogaty w białko, nie ma w nim grama białego cukru i jest smaczny. Kto by się przejmował, że nie wygląda idealnie ;)

Sernik nie jest duży, piekę go w małej tortownicy o wymiarach 20 cm.



ODCHUDZONY SERNIK - PRZEPIS

dietetyczny sernik


SKŁADNIKI:

  • 200g białego chudego twarogu
  • 2 duże jajka ( moje były prosto od kury i nie były wymiarowe, w sumie dałam 2 średnie i 3 malutkie)
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego ( możecie pominąć)
  • dowolny słodzik nie psujący smaku ciepłych potraw – u mnie sprawdza się ksylitol
  • owoce – u mnie jagody
  • aromat waniliowy

WYKONANIE:

  • Twaróg blendujemy z żółtkami jaj, jogurtem i słodzikiem na gładka masę.
  • W osobnym pojemniku ubijamy białka jajek.
  • Do masy twarogowej dodajemy ubite białka i delikatnie mieszamy.
  • Dodajemy owoce.
  • Masę wykładamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia/folią. Możemy dodatkowo wyłożyć owoce na wierzch sernika.
  • Pieczemy 30-40 minut w temperaturze 180 stopni C
  • Po upieczeniu wyłączamy piekarnik i pozostawiamy w nim sernik do ostygnięcia.
  • Sernik przechowujemy w lodówce.

odchudzony sernik


Sernik smakuje jak tradycyjny. Jest szybki i prosty w wykonaniu, Zachęcam was do wypróbowanie przepisu, może Wam nie opadnie :P


dietetyczny sernik


Koniecznie dajcie znać, czy sernik wyszedł. Wszystkie rady a propos nieopadania serników mile widziane :)


Pozdrawiam 

22 komentarze:

  1. Wygląda świetnie :) Wcale nie widać, że jest "opadnięty" :D
    Też czasem lubię jeść sernik na śniadanie. Ja robię podobny, tylko w foremkach do muffinów i zamiast owoców dodaję orzechy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Podczas pieczenia był trzy razy wyższy, ale to dobrze, że nie wygląda jak zakalec;) Fajny pomysł z tymi muffinkami, wypróbuję.

      Usuń
  2. Fajny przepis. Polecam wypróbować erytrol, smakuje jak cukier :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno wypróbuję. Słyszałam, że erytrol jest zdrowszy od ksylitol.

      Usuń
  3. Uwielbiam latem wszystkie ciasta z jagodami. Niestety rozpoczęłam wyzwanie i stronię od słodyczy. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten sernik to słodycz tylko z wyglądu - nie ma w nim grama cukru, dlatego jem go na śniadanie ;)

      Usuń
  4. Mniam mniam mniam! Faktycznie fit i na pewno pyyyyyszny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można jeść z czystym sumieniem :)

      Usuń
  5. Wygląda rewelacyjnie! Muszę koniecznie wypróbować :)
    Www.allicestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. ...również pomaltretowałabym takie ciacho ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto jest banalnie proste w wykonaniu, więc wręcz trzeba zabrać się za maltretację ;)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Nie ma problemu, zdrowym ciachem zawsze poczęstuję ;)

      Usuń
  8. Ale piękny, muszę koniecznie zrobić <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W lesie jeszcze pełno jagód, więc nic nie stoi na przeszkodzie ;)

      Usuń
  9. Super, na pewno wypróbuję, ja to pewnie nawet nic słodzącego nie dodam, wystarczą mi owoce no i trochę wanilii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama zastanawiałam się, czy nie wypróbować bez słodzików, jednak jagody nie mają w sobie za dużo słodyczy. W takiej wersji trzeba wybrać słodsze owoce.

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Zapraszam, na blogu będzie więcej takich przepisów:)

      Usuń
  11. Brzmi super! Muszę koniecznie spróbować, szczególnie tymi śniadaniami mi smaka narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny! Prosty, szybki i przepyszny! Postepowalam zgodnie ze wskazówkami i NIE opadł! ;)

    OdpowiedzUsuń